Uniseks 'zero waste' windjack
Wist je dat? Op de textielmarkt wordt gemiddeld 22% van de stof die nodig is om een windjack te maken weggegooid voordat het kledingstuk zelfs maar is genaaid, vervoerd of verkocht.
Meer info ›'Recht op mode voor iedereen' is de reden waarom Kiabi is opgericht. Het merk biedt mode aan kleine prijzen voor elk gezin. Het verkoopt kleurrijke mode voor elk budget, elke stijl, elk levensmoment, elk figuur en elke specifieke voorkeur.
Zijn missie? Dat van een 'intern' stijlbureau dat de trends van de volgende collecties opspoort, vormgeeft en communiceert. Dankzij de stylisten die specifiek voor het Trends Lab werken, is Kiabi voortdurend op zoek naar alle socio-mode- en artistieke ontwikkelingen en de micromodeverschijnselen die de basistrends van morgen zullen zijn.
We zijn vandaag al bezig met het business model van morgen! We zetten in op een meer verantwoorde, duurzamere en bovenal 100% circulaire mode. Onze ambities om ecologisch te ontwerpen zijn duidelijk: 100% van onze grondstoffen zal ecologisch zijn tegen 2025, in plaats van 2030. Daarnaast ontwikkelen we nieuwe concepten om onze kleding meer circulair te maken.
Kiabi heeft een uitgebreid assortiment aan producten van biologisch katoen. Van vluchtkoffers en T-shirts voor baby's en kinderen vanaf 3 euro tot capsulecollecties voor volwassenen ... Voor de zomer van 2020 zijn er meer dan 29 miljoen artikelen ontworpen in biologisch of grotendeels biologisch katoen. Allemaal blijven ze trouw aan het DNA van Kiabi: "Mode voor kleine prijzen".
We werken duurzaam samen met onze leveranciers om hen te laten investeren in nieuwe processen die meer respect hebben voor mens en planeet. Een voorbeeld? 100% van onze denim voor dames en heren zijn afgewerkt met een laserwash, waardoor 10 liter water en 22 gram chemische stoffen per product worden bespaard.
Onze collecties zijn duurzaam, van het ontwerp tot de recycling. Dat betekent dat we niet alleen kiezen voor collecties die gemaakt zijn op basis van ecologische materialen maar ook dat we meer nadenken over de manier waarop we de ontwerpketen kunnen optimaliseren. We denken na over de keuze van onze materialen en hun impact, de manier waarop we zo weinig mogelijk stoffen kunnen verspillen en over de manier waarop we met onze partnerleveranciers communiceren.
Achter de schermen ontwerpen onze stylisten en ontwerpers al onze collecties vanuit ons hoofdkantoor in Frankrijk. Ze worden op bepaalde punten bijgestaan door een team van deskundigen.
Met een model dat is ontworpen voor de internationale markt en een winkelconcept dat voortdurend in ontwikkeling is, testen we nieuwe diensten en formats, voor een unieke en emotionele winkelervaring die is aangepast aan onze lokale klanten.
Kiabi blijft de concurrentie steeds een stapje voor dankzij zijn R&D-cel, Shopping into the Future. Deze afdeling geeft een duidelijk beeld van de evoluties in het bedrijfsmodel, zowel op korte als op lange termijn. Deze innoverende aanpak stelt de behoeften en consumptiepatronen van de klant centraal bij de retailuitdagingen van morgen.
We schaven ons vooruitstrevende cross-channelconcept voortdurend bij. Het doel? Het cross-channeltraject van de klant soepeler, uitgebreider en duidelijker maken om toe te werken naar een naadloos fygitaal model. Zelfkassa's, vereenvoudigen van online betalingen en betalingen in de winkel ... Shoppen was nog nooit zo snel en leuk!
In onze 510 winkels wereldwijd ontwikkelen we nieuwe winkelervaringen om ons bedrijfsmodel meer circulair te maken en de ervaring van de klant te verrijken. Door personalisering, giften, recycling en het ontwikkelen van een uniek tweedehandsaanbod leiden we onze klanten naar een nieuwe manier van consumeren. Met onze shop-in-shop bieden we onze klanten ook aanvullende diensten op onze modekennis.